Zaměstnat či nezaměstnat sportovce? Odpověď na tuto hamletovskou otázku samozřejmě není černobílá. Skvělý sportovce se totiž automaticky nerovná skvělý pracovník. Přesto ale většina firem sportovce pro jejich vlastnosti preferuje. Proč? Mají pro to několik dobrých důvodů:

1.  Nikdy se nevzdávají

„V mé kariéře jsem více než 9 000krát minul koš. Prohrál jsem téměř 300 zápasů. 26krát jsem minul vítěznou střelu zápasu. V mém životě jsem zklamal znovu, znovu a znovu. A to je důvodem, proč jsem uspěl“ – Michal Jordan, basketbalista. „Byznys atleti“ jsou nesmírně vytrvalí a téměř nikdy se nevzdávají. Mají v sobě sílu plnit svěřený úkol tak dlouho, dokud se jim ho prostě nepodaří splnit. Jejich dobrá pracovní morálka pramení z té sportovní a jsou schopni se úspěšně vyrovnávat s překážkami.

2. Umí se učit novým věcem

Když jim v tréninku nebo zápase něco nefunguje, tak prostě změní taktiku a jdou na to jinak. Často se musí přizpůsobit hře soupeře, takže jsou adaptabilní i v pracovních situacích. Když na něco nemají potřebné znalosti nebo dovednosti, tak pro ně nebývá problém se to rychle naučit. Sportovci jsou zvyklí a ochotní přijímat feedback od svých trenérů a podle něj pak upravit své chování. A to pak v práci velmi ocení jejich šéfové.

3. Orientace na cíl

Málokdo je tak orientován na cíl, jako právě sportovci. Ať už je cílem zvítězit v příštím zápase nějaké nižší soutěže nebo vyhrát olympiádu. Celý sportovní život jsou zvyklí stanovovat si dlouhodobé a krátkodobé cíle a dosahovat jich. Navíc jejich cíle bývají často velmi ambiciózní, což přesně zapadá do charakteristiky firemních cílů. Když tedy sportovci ve firmě řeknete, že je potřeba dosáhnout určitého cíle, rozhodně ho tím nijak nepřekvapíte :-).

4. Týmoví hráči

Firmy chtějí mít funkční pracovní týmy, ve kterých jednotliví členové usilují o dosažení společného cíle. A je to právě „týmovost“, které se sportovci učí už od malých žáčků. Sportovci dobře vědí, jakou roli na hřišti mají. A většinou se jim daří potlačit vlastní ego, když to bude dobré ve prospěch týmu. Často v rozhovorech se sportovci slyšíte, že jim nezáleží tolik na tom, kolik vstřelí gólů, ale že hlavní je, aby vyhrál tým. Když se jim podaří tenhle „mindset“ přenést i do práce, mají firmy vyhráno.

5. Chtějí být lepší a chtějí vyhrávat

Sportovci v sobě mají silnou touhu neustále se zlepšovat a chtějí vyhrávat. A přesně o tom je i dnešní byznys. Konkurence je tvrdá a všudypřítomná. Netřeba zdůrazňovat, že to jsou právě sportovci, kdo jsou zvyklí si své konkurenty pečlivě hlídat. A navíc, sportovci jsou ochotni udělat pro vítězství maximum – ať už na hřišti nebo v byznysu.

Takže, až budete příště vybírat nového pracovníka, zeptejte se ho, jak je na tom se sportem. Může vám to leccos napovědět o tom, jak úspěšný bude v pracovní oblasti. A naopak. Pokud se aktivně věnujete sportu, nezapomeňte to uvést do svého CV nebo motivačního dopisu. Firmy mají totiž sportovce většinou rády :-).

Pokud vás článek zaujal, sdílejte ho: